هدف از طراحی سایت چیست؟ به نظر می رسد یک سوال بسیار ساده است و هر طراح وب و هر کسی که یک تجارت آنلاین را اداره می کند می تواند به آن پاسخ دهد. با تمام این اوصاف، برخی از وب سایت ها همچنان دارای کاستی هایی مانند عدم رعایت اصول سئو هستند که نشان می دهد پاسخ به این سوال چندان ساده نیست. اما امروزه با توجه به استفاده روزافزون و گسترده از وب سایت ها در سراسر جهان، مهم است که بدانیم چرا و با چه هدفی می خواهیم یک وب سایت بسازیم.

انواع مختلف وب سایت ها به هدف و هدف بازدیدکنندگان از سایت بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از وب سایت ها برای فروش محصولات طراحی شده اند، برخی برای ارائه خدمات مختلف، برخی برای اطلاع رسانی و برخی صرفا برای سرگرمی طراحی شده اند. به طور کلی هدف یک وب سایت تبدیل بازدیدکنندگان خود به مشتریان بالقوه است و راه انجام این کار این است که ابتدا انواع اصلی کاربرانی را که می خواهند از سایت بازدید کنند، شناسایی کنیم. سپس نیازهای آنها را تحلیل کنید و در نهایت برای رفع آنها اقدام کنید.

یک پروژه طراحی وب موثر همیشه باید قبل از طراحی، قابلیت استفاده، محتوای ارزشمند و سود را در اولویت قرار دهد و با در نظر گرفتن اهداف بازاریابی جستجوی کوتاه مدت و بلند مدت ساخته شود و این تنها زمانی امکان پذیر است که یک طراح وب با هر دو سایت راحت باشد. و کارفرما درک درستی از هدف طراحی سایت داشته باشید. زیرا یک طراحی خلاقانه به تنهایی بازدیدکنندگان را به مشتریان و کاربران دائمی تبدیل نمی کند.

چرا دانستن هدف از طراحی وب سایت مهم است؟

طراحی وب فرآیند ایجاد راه حل برای یک مشکل و استفاده از وب به عنوان وسیله ارتباطی است. اگر طراحی وب سایت به بهبود تعامل با مخاطب کمک نکند، طراحی با شکست مواجه خواهد شد. اگر وب سایت شما برای هدف درست طراحی نشده باشد، هرگز نمی توانید مشتریان و مخاطبان خود را پیدا کنید. زیرا کاربران به محض اینکه احساس کنند نمی توانند نیازها و خواسته های خود را برآورده کنند وب سایت شما را ترک می کنند.

برخی از حقایق شگفت انگیز در مورد طراحی وب عبارتند از: مجموعه آموزش سئو و برنامه نویسی ژاکت آکادمی

بازدیدکنندگان حتی متوجه طراحی زیبای سایت شما نمی شوند.

وب سایت هایی که به نظر مشتریان خوب نیستند.

طراحان نمی توانند بفهمند چه کسی از سایت بازدید می کند.

اغلب اوقات طراحان هنگام ورود به یک وب سایت فراموش می کنند که از بازدیدکنندگان می خواهند چه کاری انجام دهد. بنابراین باید با افراد حرفه ای در این زمینه کار کنید. طراحی وب باید بر ایجاد تعامل با مخاطب تمرکز کند. بنابراین، اولین هدف اصلی از ایجاد یک وب سایت، جلب توجه مخاطبان اینترنتی است. در زیر به هدف ایجاد برخی وب سایت ها در زمینه های مختلف می پردازیم.

آنها مجموعه مناسبی از تارها را برای رسیدن به هدف توصیه می کنند

برای یافتن هدف نهایی برای کسب و کار خود، توصیه می کنیم به چک لیست سوالات زیر پاسخ دهید:

چرا اطلاعات یا محصول شما به کاربران مرتبط است؟

چه چیزی شما را از دیگران متمایز می کند؟

چرا یک کاربر باید شما را انتخاب کند؟

چگونه اعتماد عمومی را جلب کنیم؟

هنگامی که هدف خود را پیدا کردید، باید عواملی را بیابید که باعث ایجاد یک تجربه کاربری خوب می شوند تا بتوانید آنها را در صفحه اصلی وب سایت خود اعمال کنید. همانطور که می دانید زمان مورد نیاز برای جذب کاربران بسیار کوتاه است، بنابراین باید در چند ثانیه اول تاثیر مثبتی بر روی مخاطب بگذارید. از طریق روش های زیر می توانید پیام خود را به کاربران وب سایت برسانید.

از موضوعات و موضوعات جامع و منحصر به فرد استفاده کنید.

خود را با متنی چشم نواز معرفی کنید.

از تصاویر مرتبط و واضح استفاده کنید. ژاکت
 

هدف از ایجاد یک وب سایت شرکتی انجام محاسبات آنلاین، فروش محصولات شما، انجام تحقیقات بازاریابی و تبلیغات، ارسال خبرنامه برای بازدیدکنندگان، مشاهده نظرات مشتریان، انجام نظرسنجی و موارد دیگر است.

بنابراین هنگام ایجاد یک وب سایت شرکتی باید به طراحی آن توجه ویژه ای داشته باشید زیرا این وب سایت ها در درجه اول یک ابزار بصری هستند که باید متناسب با سبک شرکت شما باشد و در مشتریان، شرکا و مطبوعات اعتماد ایجاد کند. بنابراین هدف از طراحی وب سایت شرکتی یافتن مشتریان و شرکای جدید، ایجاد تصویر شرکتی، یافتن کارکنان جدید، ایجاد ارتباط راحت و موثر با مشتریان و شرکا است.

هدف از طراحی سایت تجاری

وب سایت های تجاری ابزاری منحصر به فرد برای ارائه و گسترش کسب و کار شما و مدیریت جریان اطلاعات و فرآیندهای تجاری هستند. این وب سایت های نمونه با هدف برقراری ارتباط بین مشتری و صاحب فروشگاه برای ایجاد تعادل بین فعالیت های شرکت کار می کنند. پلتفرم های تجاری فرصتی را برای خرید کالاها و خدمات با کمک سیستم های پرداخت الکترونیکی بدون خروج از خانه فراهم می کنند. آنها خدمات و فعالیت های خود را ارائه می دهند و برای جذب مشتری به صورت آنلاین تبلیغات می کنند.

بنابراین هدف وب سایت کسب و کار افزایش تعداد مشتریان موجود است، بنابراین وب سایت کسب و کار باید به گونه ای طراحی شود که روابط و ارتباط موثر با مخاطب برقرار کند. در واقع، هدف از ایجاد یک وب سایت تجاری باید مبتنی بر خدمات باشد تا بتواند بازدیدکنندگان را متقاعد کند تا مشتری شما شوند. این امر با قرار دادن شرکت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات قابل اعتماد، کارآمد و با تجربه در بازار هدف انجام می شود. زیرا بازدیدکنندگان با بررسی وب سایت های تجاری قبل از برقراری تماس از خدمات خود مطلع می شوند. در طول این فرآیند، آنها سعی می کنند بهترین شرکتی را پیدا کنند که نیازهای خاص آنها را برآورده کند. آنها سعی می کنند از حرفه ای بودن شرکت و کیفیت خدمات یا محصولی که دریافت می کنند اطمینان حاصل کنند. به این ترتیب، بازدیدکنندگان می توانند با ارائه اطلاعات و مقالاتی که دانش، نمونه کارها، توصیفات مشتری و غیره شما را نشان می دهد، کمک کنند.

هدف از طراحی وب سایت اطلاعاتی

وب سایت اطلاعات یک درگاه بزرگ است که مسئول سازماندهی، یکپارچه سازی و به روز رسانی منابع و خدمات مختلف است. سایت های اطلاعاتی دارای حجم زیادی از محتوای منحصر به فرد، ساختار پیچیده، خدمات تعاملی مختلف و غیره هستند. لازم به ذکر است که فراگیر بوده و برای تعداد زیادی مهمان در نظر گرفته شده است.

هدف اصلی یک وب سایت خبری کمک به کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیاز در مورد یک موضوع خاص است. با توجه به عملکردهای خاص وب سایت، ساختار و ترتیب کلیه داده های وب سایت چیزی است که کار با آن را تا حد امکان کارآمد و راحت می کند. در این صورت، سایت خبری به عنوان راهنمای کاربر در وب عمل می کند و جستجوی موضوعات را نسبت به گوگل آسان تر می کند.

بنابراین هدف از ایجاد این وب سایت انتقال اطلاعات مفید و خاص به کاربران یا مخاطبان است تا خوانندگان مطالب جدیدی یاد بگیرند یا درک خوبی از موضوع داشته باشند. در عوض، این سایت دارای پیوندهایی به اطلاعات جامع تر است، که ممکن است شامل نکات، نکات، اصلاحات، نکات، اطلاعات پشتیبانی، دستورالعمل ها و موارد دیگر باشد.
 

هدف از طراحی صفحه فرود

همانطور که از نام آن پیداست، این وب سایت ها برای سرگرمی بازدیدکنندگان وب طراحی شده اند. بنابراین آنها مبتنی بر ارائه اطلاعات سرگرم کننده، تصاویر و خدمات آنلاین تعاملی هستند. شما به راحتی می توانید مواردی مانند تصاویر، انیمیشن ها، اطلاعات سرگرمی، اتاق های گفتگوی تعاملی، بازی های آنلاین، گالری عکس، نقاشی، فیلم و غیره را مشاهده کنید. در یک وب سایت سرگرمی

درست است که هدف از ایجاد یک وب سایت سرگرمی می تواند متفاوت باشد. اما هدف اصلی جذب بازدیدکننده با استفاده از محتوای جذاب، جلوه های انیمیشن و خدمات تعاملی است. همچنین به عنوان یک طرفدار می توانید تبلیغات فعالی را با توجه به مشخصات کسب و کار خود در صفحه خود قرار دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

یک وب سایت سرگرمی اغلب عناصر تعاملی بیشتری نسبت به سایر وب سایت ها دارد. زیرا میلیون ها نفر فقط برای سرگرمی از آن بازدید می کنند. از این رو اتاق های گفتگو که شامل ارتباط بین بازدیدکنندگان است، یکی از مواردی است که وب سایت های سرگرمی به آن نیاز دارند و طراحان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

بنابراین طراحی وب سایت سرگرمی با هدف نمایش اطلاعات سرگرم کننده مانند مجلات آنلاین، اخبار افراد مشهور، پوشش ورزشی، فیلم، هنر، وب سایت های کمدی به مخاطبان است. این سایت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جستجوی آسانی داشته باشند و دائماً به روز می‌شوند تا کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند. در نتیجه استفاده از محتوای پویا مانند ویدئو، پادکست، اسلاید و ... می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند.