یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین محصولات آرایشی، کرم پودر است که به صاف و یکدست شدن پوست کمک می کند. من مطمئن هستم که شما بچه ها نحوه استفاده از کرم پودر را می دانید. اما رعایت چند نکته ساده ظاهر نهایی آرایش شما را زیباتر و طبیعی تر می کند.

به همین دلیل در این مقاله می خواهیم بهترین روش استفاده از کرم پودر روی انواع پوست را شرح دهیم و نکات مهم را با شما در میان بگذاریم. پس توصیه می کنیم تا پایان با ما باشید.

نحوه استفاده از کرم پودر

قبل از اینکه نحوه استفاده از کرم پودر را بدانید، باید به یاد داشته باشید که هدف از استفاده از این محصول صاف کردن و یکدست کردن پوست است، نه تغییر رنگ آن. بنابراین هنگام خرید کرم پودر حتما به رنگ پوست خود توجه کنید و محصولی را انتخاب کنید که دقیقاً همرنگ پوست طبیعی شما باشد.

طرز استفاده از کرم پودر

نحوه استفاده از کرم پودر طبق مراحل زیر:

مرحله اول: پاکسازی پوست

حتی اگر از بهترین روش برای زدن کرم پودر روی پوست آلوده استفاده کنید، مطمئن باشید که نتیجه خوبی نخواهید دید. بنابراین، توصیه می کنیم قبل از شروع آرایش، از یک پاک کننده صورت استفاده کنید تا آلودگی، چربی و باقی مانده آرایش قبلی را به طور کامل از روی پوست پاک کنید.

مرحله 2: از مرطوب کننده و پرایمر استفاده کنید

مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، یکی از مهم ترین مراحل استفاده از کرم پودر استفاده از مرطوب کننده و پرایمر متناسب با نوع پوست شما است. این محصولات پوست شما را برای استفاده از فونداسیون آماده می کنند و آن را عالی جلوه می دهند.

مرحله سوم: کرم پودر را با برس یا مخلوط کن استفاده کنید

اگر عادت دارید فونداسیون کرم خود را با استفاده از انگشتان خود روی پوست پخش کنید، باید بگوییم که این روش چندان مناسب نیست و علاوه بر کاهش ماندگاری محصول باعث کاهش پوشش کرم نیز می شود. پس توصیه می کنیم هنگام استفاده از کرم پودر استفاده از برس آرایش یا اسفنج مخصوص را فراموش نکنید.

برای این کار از برس هایی با سرهای صاف، نرم و ضخیم استفاده کنید. به این ترتیب مقدار مناسبی از کرم پودر را به پوست مالیده و برس را با حرکات دایره ای روی صورت حرکت دهید تا کاملا محو و یکدست شود.

اگر می خواهید از مخلوط کن آرایشی استفاده کنید، ابتدا اسفنج خود را بشویید و آب اضافی آن را کاملا بگیرید تا کمی مرطوب بماند. سپس مقدار مناسبی از کرم پودر را پشت دستتان بریزید و با مخلوط کن بگیرید و کرم پودر را با حرکات ملایم به تمام صورت بمالید.
 

مرحله 4: باقیمانده کرم پودر را از روی پوست خود پاک کنید

چگونه از کرم پودر مایع استفاده کنیم؟

مرحله پنجم: کرم پودر را تثبیت کنید

اگرچه روش استفاده از کرم پودر در مرحله قبل به پایان رسیده است، اما توصیه می کنیم پس از انجام این مراحل، کرم پودر خود را با استفاده از پنکیک یا فیکساتور روی پوست خود قرار دهید. این کار به مرور زمان از بد و عرق کردن صورت شما جلوگیری می کند.

چگونه با کرم پودر لکه های صورت را پنهان کنیم؟

اکنون که نحوه استفاده از کرم پودر را می دانید، زمان آن فرا رسیده است که روش صحیح استفاده از پودر برای پوشاندن لک ها را یاد بگیرید. باید بدانید که برای این کار به یک کرم غلیظ با رنگ های زیاد نیاز دارید.

در پاسخ به این سوال که چگونه لکه های صورت را با کرم پودر بپوشانیم، باید بگوییم که کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

برای پاکسازی پوست و آماده سازی آن برای آرایش، مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید.

یک سایه روشن انتخاب کنید و فقط مقدار کمی را روی لک های صورت خود استفاده کنید.

با استفاده از یک پد مناسب، کانسیلر را روی پوست بکشید.

برای از بین بردن کامل لکه از روی پوست، از برس استفاده کنید تا روغن پودر خود را روی پوست بمالید.

نحوه استفاده از کرم پودر برای پوست های چرب

اگر پوست چرب دارید توصیه می کنیم حتما از کرم پودر غیر چرب و مات استفاده کنید تا سریع نسوزد و صورتتان را کثیف نکند. نکته مهم در نحوه زدن کرم پودر روی پوست های چرب استفاده از پرایمر صورت است. این محصول علاوه بر افزایش ماندگاری کرم پودر به کوچکتر شدن منافذ پوست کمک می کند.

نحوه استفاده از کرم پودر روی پوست خشک

برای زدن کرم پودر روی پوست خشک مهم است که قبل از استفاده از این محصولات پوست خود را مرطوب کنید. زیرا کرم پودر روی پوست خشک ممکن است به راحتی و حتی در بسیاری از موارد بلند نشود پرونده با گذشت زمان شکسته می شود.

اشتباهات رایج هنگام استفاده از کرم پودر

حال که با استفاده از کرم پودرها آشنا شدید، باید چند اشتباه رایج در این زمینه را برای شما شرح دهیم تا بتوانید از آنها دوری کنید و به آرایشی تمیز و حرفه ای برسید.

قبل از فونداسیون از کانسیلر استفاده کنید

اگر قبل از کرم پودر از کانسیلر استفاده کنید، کرم پودر بیشتری جذب صورت شما می شود و در نهایت آرایش زشت و غیر طبیعی خواهید داشت. بنابراین توصیه می کنیم پس از زدن کرم پودر، مقدار کمی کانسیلر را در نواحی لازم بمالید.

از پنجره استفاده نکنید

برخلاف تصور رایج، پرایمر نه تنها آرایش شما را طولانی‌تر می‌کند، بلکه کارهای دیگری مانند صاف کردن پوست، صاف کردن رنگ پوست، مرطوب‌کردن، کاهش چربی یا خشکی و محافظت از کرم پودر را انجام می‌دهد. مسئولیت نخست وزیر بنابراین استفاده از این محصول بسیار ضروری به نظر می رسد.

کرم پودر را قبل از جذب کامل مرطوب کننده بمالید

همانطور که توضیح دادیم هنگام استفاده از کرم پودر روی پوست خشک، استفاده از مرطوب کننده به بهبود ظاهر کرم پودر روی صورت شما کمک می کند. البته پس از استفاده از این محصولات ابتدا باید صبر کنید تا روغن و رطوبت کرم کاملا جذب پوست شود و سپس شروع به زدن کرم پودر کنید.

استفاده زیاد از پودر

یکی از رایج ترین اشتباهات هنگام استفاده از کرم مایع یا پودر، زیاد کردن آن است. این نه تنها پوست شما را صاف تر می کند. همچنین اثری غیر طبیعی و منفی خواهد داشت. بنابراین توصیه می کنیم ابتدا پوست را با مقدار کمی کرم پودر بپوشانید و در صورت لزوم این مرحله را تکرار کنید.

انتخاب غلط کرم پودر

برای اینکه بدانید کدام کرم پودر برای شما مناسب است، باید عواملی مانند نوع پوست، رنگ طبیعی و محل استفاده از محصول را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، کرم پودر روشن تر از رنگ طبیعی پوست، رنگ شما را کدر می کند و رنگ های تیره تر، پوست شما را کثیف و غیرطبیعی نشان می دهد.

علاوه بر این ما محصولات سبک مانند کرم های BB و CC را برای استفاده روزمره و کرم پودرهای حرفه ای و سنگین را فقط برای مجالس و مهمانی های رسمی توصیه می کنیم.

از کرم پودر روی گردن استفاده نکنید

اکثر خانم ها معتقدند کرم پودر فقط برای صورت است و نباید به گردن مالیده شود. اما توصیه می کنیم مقدار کمی کرم پودر به گردن بزنید تا در رنگ صورت و گردن تفاوتی ایجاد نشود و پوست کاملا یکدست به نظر برسد.

مراجعه به منبع:    https://moorashin.com/product/اسکراب-کرم-محبوب-کلینیک-clinique-7day-scrub-cream/