انتخاب تشک مناسب برای اطمینان از خواب راحت ضروری است. با تشک مناسب می توانید هر شب با وجود تمام خستگی ها خوب بخوابید که برای حفظ یک سبک زندگی سالم و شاد بسیار مهم است. پس اگر به دنبال یک تشک ایده آل هستید، این مقاله را بخوانید و قبل از خرید تشک های فنری بیشتر بدانید.

 

تشک فنری چیست؟
به زبان ساده، تشک فنری است. تشک های فنری معمولاً دارای دو لایه هستند، یک لایه "راحتی" در بالا و یک لایه "پشتیبانی" در زیر. لایه زیرین فنرها را نگه می دارد که به آن کویل تشک نیز می گویند. تشک های فنری برای کسانی که تشک کامل می خواهند بهترین هستند. تشک های فنری با توزیع مناسب وزن و تسکین مفاصل و عضلات از هر وضعیت خوابیدن پشتیبانی می کنند.
انواع تشک فنری
قبل از خرید تشک فنری بهتر است با انواع تشک های فنری که در دسترس شماست آشنا شوید.
 
تشک فنری بسته
تشک فنر سیم پیچی با سیم پیچ شده و از روی تشک عبور می کند. همچنین یک سیم در لبه های تشک وجود دارد که به حفظ شکل تشک کمک می کند و ساختار آن را مشخص می کند. در ضمن کناره های تشک به صورت ماشینی دوخته می شود. این سه عامل به این معنی است که تشک بسیار سبک است، جابجایی آن آسان است و هر چند ماه یکبار می توان آن را جابه جا کرد. مزیت اصلی این تشک ها سبک بودن آنهاست و مشکل اصلی وصل سیم هاست که اگر یکی از سیم ها پاره شود روی سیم های دیگر تاثیر می گذارد. همچنین به دلیل سبک بودن برای افراد دارای مشکلات ستون فقرات چندان مناسب نیست.
 
تشک فنری مجزا
تشک های فنری امروزه یکی از پرطرفدارترین تشک ها هستند و نسخه جدیدی از فنرهای کویل هستند. یک تشک فنری مخصوص دارای 2000 سیم جداگانه است که می توانند مستقل از یکدیگر حرکت کنند. فنرها در جیب های پارچه ای مخصوص دوخته می شوند و سپس تشک با مواد آلی و مصنوعی پر می شود. این نوع تخت خواب برای افرادی است که به دلیل تکان نخوردن فنرها به دلیل وجود فنرهای خاص نیاز به حرکت در هنگام خواب دارند. همچنین برای کسانی که از کمردرد رنج می برند می تواند انتخاب خوبی باشد. نکته اصلی این است که چون فنرها در کیسه مستقل هستند، وزن نشاسته افزایش می یابد.
 
مزایای تشک فنری
هرکسی عادات خواب متفاوتی دارد و این نتیجه انتخاب تشک خود اوست. بنابراین، بهتر است مزایای تشک فنری را با ترجیحات خواب خود مطابقت دهید تا مطمئن شوید که تشک برای شما مناسب است.
 
مناسب برای همه
تشک فنری مخصوصاً متحرک برای اکثر افراد مناسب است.
ارائه انواع آسایش
تشک های فنری منابع مختلفی دارند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که سطح راحتی مناسبی را که نیازهای شما را برآورده می کند، پیدا کنید. تشک های فنری بیشتر در فنرهای نرم، متوسط ​​و سفت موجود هستند. این بدان معنی است که شما می توانید نوع کشش خود را بر اساس پاسخ بدن خود به هر الگوی انتخاب کنید.
 
صرفه جویی در پول
در مقایسه با مموری فوم یا تشک های هیبریدی، تشک های فنری ارزش زیادی نسبت به قیمت دارند. با مراقبت مناسب، این نوع تشک دوام و ماندگاری بالایی دارد، به این معنی که سال ها راحت می خوابید.
 
تعمیر و نگهداری آسان
تخت های داخلی با مراقبت مناسب می توانند سال ها دوام بیاورند. مراقبت و نگهداری آنها نسبت به سایر انواع تشک آسان تر است. به ویژه، می توانید تشک را به راحتی به طرف دیگر بچرخانید. چرخاندن تشک می تواند به حفظ شکل آن، کاهش ساییدگی و افزایش عمر آن کمک کند.
 
تنظیم دمای بدن
تشک های فنری قابلیت تنفس دارند و اجازه می دهند دمای طبیعی بین بدن و تشک ایجاد شود. بنابراین دمای بدن بیش از حد معمول افزایش نمی یابد.
 
نکته مهم برای خرید تشک فنری
خرید تشک می تواند گیج کننده باشد. انتخاب بهترین تشک برای شما کاملاً یک انتخاب شخصی است، اما چند سوال مهم وجود دارد که به شما کمک می کند گزینه های خود را محدود کنید.
 
نرخ بهار
به عنوان یک قاعده کلی، هر چه تعداد آبشارهای مختلف بیشتر باشد، خواب بهتری خواهید داشت. هنگام خرید تشک فنری، هر چه تعداد فنرها بیشتر باشد، حمایت بیشتری از تشک خواهید داشت. این بدان معنی است که شما اختلالات خواب کمتری خواهید داشت و شب آرام تری خواهید داشت.
ثبات
ضخامت سیم استفاده شده برای بند ناف بر استحکام تشک تأثیر می گذارد. با این حال، جای نگرانی در این مورد وجود ندارد. اکثر تولیدکنندگان تشک رتبه بندی سفتی را ارائه می دهند. درجه 1 نرم ترین و درجه 10 سفت ترین تشک است. یک تشک فنری جداگانه یا متصل برای فشرده سازی بدن برای متعادل کردن توزیع وزن و حفظ تراز ستون فقرات طراحی شده است.
 
چیزهای سطح بالا
در حالی که تعداد و اندازه کویل ها عاملی برای راحتی و پشتیبانی تشک شما است، مواد لایه رویی نیز باید در نظر گرفته شود. هنگام خرید تشک فنری، لایه های رویی نرم تری را برای راحتی بیشتر انتخاب کنید. توصیه می کنیم به دنبال یک تشک رویه مموری فوم یا ژل باشید.
 
قیمت تشک فنری
قیمت تشک های فنری بسیار متفاوت است. آنها از ارزان به گران تولید و فروخته می شوند. تشک های با فنرهای مجزا گران تر از تشک های ثابت هستند زیرا پشتیبانی بهتری دارند. ضخامت تشک؛ ابعاد تشک؛ جنس و پارچه فنر می تواند روی قیمت تشک تاثیر بگذارد. ویژگی منحصر به فرد این تشک تهویه آن است. تفاوت های ظریفی بین برندهای مختلف تشک وجود دارد. آیا کویل ها جدا قرار گرفته اند یا فضای کافی بین سیم پیچ ها وجود دارد. به طور کلی همه تشک های استاندارد قیمت بیشتری دارند. تشک های استاندارد به شکل بدن شما شکل می گیرند و خواب راحت را تضمین می کنند.
 
آخرین کلمه
تشک های فنری و انواع دیگر تشک ها انواع مختلفی دارند که با انتخاب تشک مناسب می توانید راحت بخوابید. فاکتور مهمی که در انتخاب تشک باید در نظر گرفته شود سطح راحتی است. تشک های فنری چه مستقل و چه متصل می توانند انتخاب خوبی برای همه باشند. با توجه به قیمت تشک فنری می توان از این تشک سال ها بدون هیچ آسیبی استفاده کرد