نرم افزار ردیابی دستگاه که با نام Tracksolid Pro می باشد بی شک از بهترین و به روز ترین نرم افزار های ردیابی در سطح جهان است که با به روزرسانی های مداوم و اضافه کردن قابلیت های جدید در فاصله های زمانی مختلف خود را به عنوان یک نرم افزار جامع و کامل معرفی کرده است. این گزارشات مناسب برای سازمان ها و شرکت هایی می باشد که به دنبال اطلاعات دقیق و کامل هستند. یا مثلا شما یک شرکت تبلیغاتی هستید که تعدادی کارت پخش کن یا افرادی برای تبلیغات زبانی در سطح شهر دارید میتوانید به هر کدام یک دستگاه ردیاب بدهید و در سیستم ببینید در هر لحظه کجای شهر هستند یا چه مسیری را طی کرده اند و آنها را بهتر ساماندهی کنید . در صورتی که شخصی ردیاب را پیدا کند و عمل جدا سازی را انجام دهد دستگاه به شماره مالک ردیاب پیامک ارسال کرده و اطلاع رسانی می کند و وقتی که قاب و محافظ دستگاه باز شود هشداری مبنی بر باز شدن دستگاه ارسال خواهد کرد و همینطور هشدار های ضعیف شدن باتری دستگاه و تعویض سیم کارت دستگاه نیز وجود دارد. ردیاب هایی که برای سالمندان طراحی و تولید می شوند ، اغلب در شکل دستبند ، ساعت و یا ردیاب های مکعبی همراه ساخته می شوند.

 
گزارش هایی مانند مکان های رفته ردیاب، میزان مسافت طی شده، زمان های توقف ردیاب و خودرو و محل توقف آن، قطع شدن برق ردیاب در هر زمان که رخ داده و … که این مدت قابل تنظیم نیز می باشد. جیپیاس دیاگ خودرو که با نام OBD نیز شناخته میشود، نوع دیگری از ردیاب است که نصب آن کمی پیچیدهتر از مدلهای آهنربایی است. اکثر این نرم افزار ها متن باز هستند ( Open Source) و سورس آن ها در اینترنت موجود می باشد که با کمی جست و جو می توانید آن ها را در اینترنت پیدا کنید. ردیاب خودرو وسیله ای است که به صورت مخفی در خودرو نصب شده و محل دقیق خودرو را روی برنامه ردیابی نشان می دهد. قیمت ردیاب در بازار باتوجه به کیفیت قطعات، نرم افزار ردیابی و پشتیبانی آن متفاوت بوده و این سه نکته در خرید ردیاب خودرو بسیار حائز اهمیت است. ردیاب شخصی مخفی IR160 در ایران رهیاب در سه نمونه مختلف ارائه می شود که دارای کارایی و کیفیت کاملا مشابه هستند و تفاوت آنها در حجم باتری و میزان ساعات استفاده است. 35 تا 40 روز به صورت آنلاین و سه سال بصورت آفلاین قابل استفاده است.
 
اگر ردیابی آنلاین گزینه موردنظر شما باشد، باید هزینههای ناشی از مصرف اینترنت را در نظر داشته باشید. اما نمونه ردیاب خودرو آنلاین به این صورت می باشد، که با دریافت اطلاعات از ماهواره های جی پی اس و برقراری ارتباط از طریق جی پی آر اس تمامی اطلاعات را به مرکز مورد نظر ارسال می نماید. این ردیاب شامل دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری است که دستگاه ردیاب خودرو بر روی هر اتومبیل نصب می شود و سیستم نرم افزاری با نصب بر روی موبایل و کامپیوتر شخصی ، امکان مسیریابی، مکانیابی و ارتباط با خودرو را فراهم می نماید. جی پی اس ردیاب مغناطیسی می تواند به عنوان ردیاب کمکی یا ردیاب پشتیبان در کنار ردیاب خودرو نصبی داخل اتومبیل یا زیر آن قرار گیرد. در عکس زیر محیط برنامه را می بینید که اگر با نرم افزار های شرکت های مختلف آشنا باشید می توانید با یک نگاه به کپی بودن آن ها پی ببرید. در صورتی که ردیاب از جای خود جدا شود هشدار جدا شدن از طریق پیامک و اپلیکیشن ردیابی به مالک ردیاب جی پی اس ارسال می شود. دکمه ای در زیر دستگاه وجود دارد که وقتی ردیاب از سطح که چسبیده جدا شود به مالک اعلام می کند.
 
نمایش هشدارها یکی از پرکاربردترین امکانات ردیاب خودرو به شمار میرود.خاموش شدن ماشین، مسافت طی شده، قطع باطری ماشین، باز شدن دربها، وارد شدن ضربه به خودرو و ضعیف شدن باطری از مهمترین هشدارهایی هستند که توسط سیستم اعلان هشدار ردیاب برای مالک خودرو ارسال میشود. باید این نکته را عرض کنیم که رهیاب ماشین با ردیاب خودرو تفاوت بسیار زیادی در قابلیت و کارایی دارد. به کمک کلید سوئیچ و فیوز اصلی که از قبل آن را پیدا کردید، سیمها را به درستی وصل کرده و پس از اتمام وصل سیمها به جعبه فیوز خودرو، نوبت آن رسیده است که دستگاه ردیاب را به خودرو وصل کنید. مدیرانی که تعداد زیادی خودرو دارند حتما به سایت ردیابی ، اهمیت بیشتری دهند . ردیاب سیمی، نیاز به نصب و دخالت در سیم کشی خودرو دارد. رئیس سرای نوآوری «فناوری مواد» دانشگاه آزاد کرج گفت: راه اندازی کارگاه نصب دستگاه ردیاب خودرو (GPS) بر روی خودروهای شهروندان نیز بزودی کلید خواهد خورد. اگر به فکر تأمین امنیت خانواده خود هستید و نمیخواهید با مشکلات نرمافزارهای ردیابی گوشی دیگران روبهرو شوید، ردیابهای gps انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. کیفیت باتری و میزان شارژدهی آن از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ردیابهای آهنربایی است.