زمانی که ورزش بدنسازی را به عنوان یک رشته حرفهای دنبال کنید، برای انجام تمرینات، با توجه به نوع ورزش، سن، جنسیت، وزن و مدتی که ورزش می کنید، می توانید برای گرفتن نتیجه های بهتر و کمتر شدن آثار خستگی، از مکمل های مختلفی ازجمله کراتین، پروتئین وی، آمینو اسید، کربوهیدرات، گلوتامین و غیره استفاده کنید. بسته به نوع کلاژن، تعداد مختلفی از هیدروکسی لیزینها، گلیکوزیله میشوند. در حین ترجمه، دو نوع زنجیره پپتیدی روی ریبوزومها در امتداد شبکه آندوپلاسمی خشن (RER) ایجاد میشوند. کمبود ویتامین C باعث ایجاد اختلال اسکوروی میشود که یک بیماری جدی و دردناک است. که باعث ایجاد ماهیچه ها می شود. به طور کلی مکمل های بدنسازی با استفاده از فرمول های خاصی که دارند مواد مورد نیاز برای رشد و ترمیم بافت ماهیچه را با خود به همراه دارند. کراتین یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین مکمل های ورزشی به ویژه در رشته بدنسازی است، تحقیقات فراوانی درباره کراتین و اثرات مثبت آن در افزایش حجم عضلات، استقامت و انرژی صورت گرفته است که بعضی از آن ها به واسطه افزایش سطح هورمون تستوسترون در بدن می باشد.

 
مکمل افزایش وزن گین آپ: گینرهای افزایشدهنده وزن که به ویت گینر، هارد گینر و گین آپ نیز معروف هستند با محتوای بسیار بالای کربوهیدرات خود، برای افراد هاردگینر میزان کالری قابلتوجهی فراهم میکنند؛ حالا اگر علیرغم عادات غذایی سالم به دلیل متابولیسم بالای بدن خود یا سایر دلایل پزشکی، وزن لازم را اضافه نمیکنید، مصرف این مکمل منجی افزایش وزن شما خواهد بود. تا زمانی که میزان مورد نیاز الکارنیتین خود را از رژیم غذایی روزانه دریافت میکنید نیازی به مصرف مکمل آن نیست اما اگر به هر دلیل این قصد را دارید باید بدانید که نحوه مصرف ال کارنیتین چگونه است. ممکن است برخی افراد کمتجربه یا سودجو ادعا کنند که قرص چربی سوز را میتوان بدون داشتن رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش مصرف کرد، اما باید بدانید که چنین اظهاراتی درست نیستند. اولین و مهمترین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که مصرف مکمل اصل باید حتما تحت نظر پزشک یا مربی ورزشی صورت گیرد و استفاده ی خودسرانه ممکن است از مصرف مکمل فیک نیز خطر ساز تر باشد. مکمل دارویی را از داروخانههای معتبر یا داروخانه انلاین بخرید. از آن جایی که برای هر نوع مو، شامپوی بخصوصی وجود دارد، می توان شامپوهای مختلف، با خواص و ویژگیهای متفاوتی در بازار پیدا کرد.
 
از بهترین برندهای موجود در بازار این مکمل میتوان به کازئین آلامو، کازئین فانتوم نوتریشن، کازئین کارن (PNC)، کازئین پرو یورو ویتال اشاره کرد. کاهش مصرف کالری ممکن است تا حدی ناشی از مکمل ها و یا کاهش اشتها باشد. یکی از علائم بارز آن در پوست به صورت چروکهای پوستی قابل مشاهده است. یکی از ورزشهای بسیار پرطرفدار در زمینه تناسب اندام، ورزش بدنسازی است. بعد از تمرین، سنتز پروتئینی و تجزیه پروتئین به صورت همزمان بالا خواهد رفت. برخی دیگر از قرص های چربی سوز با بالا بردن متابولیسم بدن باعث افزایش چربی سوزی بیشتر در بدن فرد می شوند. مقاله ای که در نوامبر 2017 در مجله ی Open Access of Medicine Sports منتشر شد، نشان داد که کراتین به لاغری بدن کمک میکند و از طرف دیگر باعث بالا رفتن قدرت بدنی می شود. مصرف غذاهای سرشار از پروتئین به همراه ورزش استقامتی منجر به افزایش حجم عضلات می شود. 
 
در ابریشم توالی پروتئین از 75-80٪ -Gly-Ala-Gly-Ala- همراه با 10٪ سرین و الاستین تشکیل شده است. مکمل باشد بنابراین در زمان خرید قیمت را با این ویژگی ها ارزیابی کنید. اگر از این مکمل ها پیش از سنین رشد استفاده شود، آنگاه این احتمال وجود دارد که شخص مصرف کننده هیچ گاه به رشد کامل دست پیدا نکرده و بلوغ نشود. در پروتئینهای کروی اسید آمینه گلایسین به ندرت وجود دارد، در حالی که این اسید آمینه که کوچکترین اسید آمینه در توالی پروتئینها محسوب میشوند، نقش کلیدی در ساختمان پروتئینهای فیبری ایفا میکند. پروتئین ها در تولید آنزیم ها، هورمون ها و سایر مواد شیمیایی، در ساخت و ترمیم عضلات، تشکیل مو و ناخن و در تولید استخوان ها، غضروف، پوست و خون نقش دارند. همچنین می تواند سبب فشار خون پایین و تغییر در گلوکز و سطح شیمیایی خون شود. هیدروکسیلاسیون اسیدهای آمینه لیزین و پرولین در داخل لومن انجام میشود. این مولکولها از طریق اتصالات متقاطع کووالانسی بین لیزین و هیدروکسی لیزین توسط آنزیم «لیزین اکسیداز» (Lysine Oxidase) به هم متصل میشوند. کلاژن ممکن است از طریق چند نوع پروتئین از جمله «فیبرونکتین» (Fibronectin) و «اینتگرین» (Integrin) به غشای سلولی وصل شود.
 
اطلاعات بیشتر را از پروتئین وی (whey) بخوانید.